top of page

Склад від "А до Я". Як аналіз групи товарів впливає на технологію складування?

Оновлено: 17 лип. 2022 р.


Склад - це важлива ланка логістичного ланцюжка кожної компанії. Від грамотної організації роботи складу та якості обладнання, залежить ефективність всього підприємства. Це не секрет коли вже сьогодні, провідні компанії наймають досвідчених спеціалістів для проектування і організації роботи складу, та постачальників стелажного обладнання. Важливо прагнути щоб були дотримані всі вимоги інвестора/замовника, та побудовані “точні як годинник” логістичні процеси роботи на складі.


Щодо самих стелажів, складські стелажі - це багаторівнева конструкція, призначена для зберігання продукції. Основна мета стелажів - максимально використовувати корисну площу, та оптимізувати робочий процес і переміщення продукції в складі.



Перед тим як підібрати необхідні типи стелажного обладнання і місце їх монтажу на складі спеціалісти повинні ознайомитись з продукцією, технологією та провести “abc & xyz аналіз” з замовником, що дозволяє виявити абсолютних лідерів та аутсайдерів в асортименті підприємства. Це важливо виконувати такого роду аналіз для формування загальної картини, як саме буде відбуватись заповнення, з якою інтенсивністю, та які товари будуть переважати в кількості. За отриманими результатами управляючий складу зможе вдало керувати асортиментом, управляти групами та категоріями товарів, вивести з асортименту менш популярну продукцію та навпаки збільшити запас лідера продажів, організувати рух навантажувальної техніки.


Значення товарів з кожної категорії:

  • А та В – забезпечують основний товарообіг і прибуток підприємства, тому вони повинні бути постійно в наявності;

  • С – зазвичай займає 20% всього об'єму і вимагають періодичного контролю;

  • Х – товари, які характеризуються стабільними продажами та високим рівнем прогнозів;

  • Y – зазвичай з коливанням в попиті з середнім рівнем прогнозів;

  • Z – товари з нерегулярним споживанням та слабкою точністю прогнозів;


Значення товарів з кожної групи:

  • АХ і АY – товари що забезпечують найбільший обсяг продажів з стабільним попитом. Необхідно створити постійну наявність на складі, але без надлишкових запасів;

  • AY і BY – при наявності більшого товарообігу характеризуються нестабільним попитом. Збільшуйте страховий запас, щоб забезпечити постійну наявність товару;

  • AZ і BZ – низька прогнозованість попиту при високому обсязі продажів. Слід чітко проаналізувати та визначити вірну організацію замовлень та роботу з постачальниками;

  • С – це 80% обсягу Ваших товарів. Аналізуйте час який Ви витрачаєте на групу товарів, їх контроль та управління;

  • СХ – має періодичний успіх в замовленнях. Контролюйте їх наявність та зменшуйте страхові запаси;

  • CY – зазвичай постійний обсяг замовлень. Якщо у Вас є достатньо вільних коштів, можливо створити страховий запас даної групи;

  • CZ – сезонні товари, новинки, та індивідуальні замовлення. Аналізуйте та контролюйте цю групу, так як з досвіду більших цих товарів стають неліквідними.


Наша рекомендація:

Дані аналізу дають можливість Вам повністю оцінити асортимент підприємства. Саме розуміння категорії та групи товарів дозволяють Вам керувати асортиментом, управляти, прогнозувати або ж виводити товар з продажів. Основна мета цього ABC-XYZ аналізу - це підвищити ефективність в управлінні.




  • Instagram
  • Facebook

All rights reserved.

Графік роботи

Пн - Пт
9:00 - 18:00

Офіс

Львів,
Водогінна 2

© 2022 Terra Construction

bottom of page